#copopcon19
Speaker
Tickets kaufen
Brands & Music
Michael Smilgies

Michael Smilgies

Gibson

Michael Smilgies hat frühzeitig in der Musikbranche fuß gefasst. Angefangen hat er in Hannover als Booker, DJ und Tour Manager zu arbeiten, um dann 1988 seine Künstleragentur Hidden Force Music zu gründen. Spezialisiert auf Beratung von Künstlern und Verlagsgeschäft zieht die Agentur, über Stationen in Köln und Hamburg nach Berlin. Nebenbei hat er begonnen für den Radiosender FluxFM (ehemals Motor FM) als Marketing Manager zu arbeiten. Seit 2013 ist er als Manager für Artist & Entertainment Relations, zuständig für GSA, Skandinavien, Kanada und Australien, bei der Gibson Guitar GmbH tätig.

Speakerslots at c/o pop Convention 2019:

Thursday 02.05

12:30 - 13:00

GIBSON - Les Paul Skill Check

Mehr Infos
Gibson/Epiphone challenged aspiring guitarists to show if they have what it takes to possess and play on a legendary “Les Paul” guitar. Utilising the mobile app Shazam, potential Gibson/Epiphone buyers were invited to proof their worth by playing a selected guitar solo of Björn Gelotte of the Swedish hard Metal band In Flames. Promoting the release of Björn’s signature Les Paul model was part of the concept. The campaign combined innovative use of mobile apps, artist collaboration and the key to successful social media advertising: consumer participation.
Timetable