#copopcon19
Speaker
Brands & Music
Jan Hendrik Becker

Jan Hendrik Becker

Journalist und Moderator

Jan Hendrik Becker moderiert bei VIVA, bis der Klingelton das Musikfernsehen killt. Dann beschließt er, seriöser Journalist zu werden, geht zum NDR, volontiert, moderiert Live-Sendungen mit Menschen, Tieren und Landfahrzeugen.
Jan moderiert ein monatliches Reportagemagazin und macht sich in ganz Europa auf die Suche nach bewegenden Geschichten. Für sein Talkformat „netzrauschen“ konfrontiert er Politiker vor seinem Laptop mit dem Internet. Mit seiner Firma bentele becker bewegtbild produziert er Talk, Dokumentarfilm und Werbungen mit echten Menschen, er schreibt als Autor für bekannte Comedy- und Satireformate.

Speakerslots at c/o pop Convention 2019:

Thursday 02.05

11:00 - 12:00

Music Supervision Today & Tomorrow: Sync, Branded Content, Testimonials, Partnerships (ENGL.)

Mehr Infos
Experts at the interface between music and brand or film will provide insights into the world of cooperation - from the mediation of a song for a spot or trailer to the use of a musician in a spot or film and to the interweaving of channels from brands and artists in the context of communication. But music rights are known to be among the most complicated in the world: many players are involved – who is able to understand all of this? Not to mention the fact that it also has to fit strategically, content-wise and personally... We're burrowing through the jungle of usage rights, personality rights, requirements for labels and – a journey through the colorful world of the emotions that arise when art and commerce make a pact.
Timetable
14:00 - 14:45

Crash Boom Brand – Wie Kunst und Kommerz zusammen(rum)hängen

Mehr Infos
Wie funktioniert eigentlich ein Matchmaking zwischen einem Künstler und einer Marke? Wer wählt wen aufgrund welcher Kriterien aus? Welchen Einfluss hat ein Künstler auf Markenaktivitäten – wenn er ihn denn überhaupt haben will? Und welche Leistungen werden verabredet? Um das zu erkunden, haben wir den 23-jährigen Songwriter, Rapper und Internetstar Kelvyn Colt („Hucci“), der auch auf dem c/o pop Festival performt, und Oliver Traser (Brandmanager Pernod Ricard) eingeladen. Bei BRANDS & MUSIC am Donnerstag, dem 2. Mai 2019 sprechen sie über Anforderungen und Regeln der usammenarbeit zwischen Marken und Musikern – der Titel: „Crash Boom Brand – Wie Kunst und Kommerz zusammen(rum)hängen!“
Timetable

Friday 03.05

16:30 - 17:30

Streaming, not dreaming! #2 (ENGL.)

Mehr Infos
Streaming has become the primary source of music consumption. It is well known that today's models still have a lot of room for improvement, especially when it comes to remunerating the creative behind it. But where should we start when it comes to improvements? Today we are going to discuss some proposals. Do user-centric payment models have a future? Should there be more counting points in order not to discriminate against tracks that have been heard for longer? How can the metadata and their maintenance be optimized? Would a higher subscription price for improved audio quality be implementable?
Timetable